Psihologie clinică

-evaluare psihologică și psihodiagnostic;

-întocmire Raport de psihodiagnostic și evaluare clinică pentru Comisia de expertiză a persoanelor cu diferite dizabilități;

 -întocmire Raport de psihodiagnostic și evaluare pentru Comisia de pensionare;

-evaluare psihologică în deteriorarea cognitivă (MMSE);

-evaluare psihologică a copilului cu cerințe speciale (CES);

-întocmire Fișă de evaluare psihologică în vederea încadrării în grad de handicap, a orientării școlare și profesionale și a planificării beneficiilor, serviciilor și intervențiilor pentru copilul cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale;

-evaluare psihologică complexă pentru Fertilizare in vitro și eliberare aviz psihologic;

-evaluare psihologică complexă pentru lucru în plasament sau sub tutelă și eliberare aviz psihologic; -evaluare psihologică complexă pentru adopție; -intervenție și consiliere psihologică;

-evaluare, coordonare, intervenție psihologică pentru persoanele cu diagnosticate cu tulburări din spectrul autist (TSA);

-evaluare psihologice pentru autocunoaștere, IQ, aptitudini, trasături de personalitate etc. Cabinetul de psihologie Ștefan Maria Beatrice vă oferă servicii de evaluare și intervenție psihologică în cadrul Programului Național “Din grija pentru copii”, pentru copiii cu vârste cuprinse între 0 și 18 ani. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 105 din 23 septembrie 2021 privind aprobarea și implementarea Programului național de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 - "Din grijă pentru copii"

Pentru mai multe informații despre tipurile de evaluări psihologice găsiți în secțiunea Servicii.

Psihodiagnosticul şi evaluare clinică are ca scop identificarea stărilor psihologice de sănătate şi/sau boală şi a mecanismelor psihologice de etiopatogeneza si/sau de sanogeneza.

Sunt evaluate următoarele aspect:

-nivelul cognitiv (atentie, gandire, memorie, limbaj);

-nivelul comportamental; -nivelul subiectiv-emoțional;

-nivelul personalitatii şi a mecanismelor de coping/adaptare/aparare; -nivelul de relaționare interpersonală;

-evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural in care se manifesta problemele psihologice.

 Instrumentele psihologice utilizate sunt: -interviul clinic; -observația; -probe, teste psihologice: Testul desenării ceasului, MMSE (masoară gradul de deteriorare cognitiva și stabileste nivelul la care se plaseaza persoana in cauza din punct de vedere al functionalității proceselor cognitive), Test ADL, Test IADL, ABAS, Raven (Matrici progresive standard/avansate), EVIQS, evaluarea memoriei (MODEMM) etc; -scale de evaluare Scala de evaluare globală a funcționării (GAFS), Scale de depresie și anxietate; -chestionare și inventare de personalitate (DECAS, PCF). ORDIN Nr. 762/1992 din 31 august 2007 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza carora se stabileste încadrarea în grad de handicap.

ORDIN Nr. 692/982 din 23 mai 2013 privind modificarea cap. 1 din anexa la Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului sănătăţii publice nr. 762/1.992/2007 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap.

 Evaluarea psihologică a copilului cu cerințe educaționale speciale (CES) sunt evaluate următoarele aspecte:

 -nivelul de dezvoltare intelectuală;

-nivelul dezvoltării psiho-motricității;

 -temperament, deprinderi/aptitudini, atidudini, caracter, comportement;

 -afectivitate, reglare emoțională;

- comportamentul social adaptativ.

 Instrumentele psihologice utilizate sunt:

-interviul clinic; -observația;

-probe, teste psihologice: NEPSY, Portage, Raven, EVIQ-S, ABAS etc.

 -scale si chestionare de evaluare

 ORDIN Nr. 1306/1883/2016 din 17 noiembrie 2016 pentru aprobarea criteriilor biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi a modalităţilor de aplicare a acestora