Psihologie clinică
-evaluare psihologică și psihodiagnostic;
-întocmire Raport de psihodiagnostic și evaluare clinică
pentru Comisia de expertiză a persoanelor cu diferite dizabilități;
-întocmire Raport de
psihodiagnostic și evaluare pentru Comisia de pensionare;
-evaluare psihologică în deteriorarea cognitivă (MMSE);
-evaluare psihologică a copilului cu cerințe speciale (CES);
-întocmire Fișă de evaluare psihologică în vederea
încadrării în grad de handicap, a orientării școlare și profesionale și a
planificării beneficiilor, serviciilor și intervențiilor pentru copilul cu
dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale;
-evaluare psihologică complexă pentru Fertilizare in vitro
și eliberare aviz psihologic;
-evaluare psihologică complexă pentru lucru în plasament sau
sub tutelă și eliberare aviz psihologic; -evaluare psihologică complexă pentru
adopție; -intervenție și consiliere psihologică;
-evaluare, coordonare, intervenție psihologică pentru
persoanele cu diagnosticate cu tulburări din spectrul autist (TSA);
-evaluare psihologice pentru autocunoaștere, IQ, aptitudini,
trasături de personalitate etc. Cabinetul de psihologie Ștefan Maria Beatrice
vă oferă servicii de evaluare și intervenție psihologică în cadrul Programului
Național “Din grija pentru copii”, pentru copiii cu vârste cuprinse între 0 și
18 ani. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 105 din 23 septembrie 2021 privind aprobarea
și implementarea Programului național de suport pentru copii, în contextul
pandemiei de COVID-19 - "Din grijă pentru copii"
Pentru mai multe informații despre tipurile de evaluări
psihologice găsiți în secțiunea Servicii.
Psihodiagnosticul şi evaluare clinică are ca scop
identificarea stărilor psihologice de sănătate şi/sau boală şi a mecanismelor
psihologice de etiopatogeneza si/sau de sanogeneza.
Sunt evaluate următoarele aspect:
-nivelul cognitiv (atentie, gandire, memorie, limbaj);
-nivelul comportamental; -nivelul subiectiv-emoțional;
-nivelul personalitatii şi a mecanismelor de
coping/adaptare/aparare; -nivelul de relaționare interpersonală;
-evaluarea contextului familial, profesional, social,
economic, cultural in care se manifesta problemele psihologice.
Instrumentele
psihologice utilizate sunt: -interviul clinic; -observația; -probe, teste
psihologice: Testul desenării ceasului, MMSE (masoară gradul de deteriorare
cognitiva și stabileste nivelul la care se plaseaza persoana in cauza din punct
de vedere al functionalității proceselor cognitive), Test ADL, Test IADL, ABAS,
Raven (Matrici progresive standard/avansate), EVIQS, evaluarea memoriei
(MODEMM) etc; -scale de evaluare Scala de evaluare globală a funcționării
(GAFS), Scale de depresie și anxietate; -chestionare și inventare de
personalitate (DECAS, PCF). ORDIN Nr. 762/1992 din 31 august 2007 pentru
aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza carora se stabileste
încadrarea în grad de handicap.
ORDIN Nr. 692/982 din 23 mai 2013 privind modificarea cap. 1
din anexa la Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al
ministrului sănătăţii publice nr. 762/1.992/2007 pentru aprobarea criteriilor
medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de
handicap.
Evaluarea psihologică
a copilului cu cerințe educaționale speciale (CES) sunt evaluate următoarele
aspecte:
-nivelul de
dezvoltare intelectuală;
-nivelul dezvoltării psiho-motricității;
-temperament,
deprinderi/aptitudini, atidudini, caracter, comportement;
-afectivitate,
reglare emoțională;
- comportamentul social adaptativ.
Instrumentele
psihologice utilizate sunt:
-interviul clinic; -observația;
-probe, teste psihologice: NEPSY, Portage, Raven, EVIQ-S,
ABAS etc.
-scale si chestionare
de evaluare
ORDIN Nr.
1306/1883/2016 din 17 noiembrie 2016 pentru aprobarea criteriilor
biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi
a modalităţilor de aplicare a acestora